Výstavba tunela Višňové, ktorý je kľúčovou súčasťou slovenskej diaľnice D1, sa blíži k svojmu zavŕšeniu po takmer troch desaťročiach. Tento projekt, považovaný za jednu z najdôležitejších dopravných stavieb na Slovensku, má za sebou bohatú a komplikovanú históriu, počas ktorej sa pri ňom vystriedalo trinásť ministrov dopravy. Základný kameň tunela bol symbolicky poklepaný trikrát: prvýkrát v roku 1998 vtedajším premiérom Vladimírom Mečiarom, druhýkrát v roku 2010 premiérom Robertom Ficom a napokon v roku 2014 vtedajším ministrom dopravy Jánom Počiatkom. Dĺžka tunela je 7,5 kilometra a jeho dokončenie výrazne odbremení preťažený úsek cesty cez Strečniansku tiesňavu, čím zlepší bezpečnosť a skráti čas jazdy medzi Žilinou a Martinom. Dlhé roky výstavby boli sprevádzané viacerými problémami, vrátane sporov s dodávateľmi a finančnými ťažkosťami, čo viedlo k posunutiu termínov dokončenia. Očakáva sa, že tunel bude mať významný ekonomický a sociálny dopad na región severného Slovenska.
- Tunel Višňové: Najdlhší diaľničný tunel na Slovensku, súčasť diaľnice D1.
- Diaľnica D1: Hlavná a najdlhšia diaľnica na Slovensku, ktorá spája Bratislavu s Košicami.